Garanti, service och reklamation på Ifö-produkter

Vem ska jag kontakta om min Ifö-produkt inte fungerar?

Upplever du att din Ifö-produkt inte fungerar som den ska? Om din toalett har något fel, eller inte fungerar, ska du alltid kontakta butiken eller installatören där du köpte produkten. Det är också viktigt att du sparar ditt kvitto på produkten.

Om installatören eller butiken inte kan lösa problemet med din Ifö-produkt, så kommer de att kontakta oss, tillverkaren. Därefter är det återförsäljaren och Ifö som beslutar vidare hantering av problemet.  

Ifö badeværelse i farven Mullvad

Har Ifö någon produktgaranti på sina produkter?

Ifös produkter omfattas av generella produktgarantier från Geberit Group. Nedan hittar du en översikt över vilka garantier som finns. Full garanti gäller när du köper en Ifö-produkt.  

För produkter inköpta efter den 1 januari 2019 gäller följande: 

Produkttyp Garantiperiod
Sanitetsporslin (toalett, tvättställ, bidé, urinal, duschkar)       10 år
Syntetiska produkter (badkar, duschkar) 10 år
Badrumsmöbler 2 år
Toalettsitsar 2 år
Duschväggar 2 år
Duschkabiner 2 år
 
 
 
 
 
 
 

 

Har du en reklamation, ska du kontakta den butik eller installatör som sålde produkten till dig.  

Garantin gäller om felet fanns på produkten när du köpte den. Garantin säkerställer att felet blir åtgärdat på produkten eller de delar på produkten som inte fungerar.  
 
Ifös garanti täcker inte: 

  • Fel som uppstått i samband med felaktig installation
  • Brist på underhåll av produkten
  • Felaktigt användande av produkten
  • Felaktig reparation   
  • Om eventuella ändringar gjorts på produkten  
  • Om användaren var medveten om eventuella fel på produkten vid inköpstillfället  
  • Felaktigheter på produkten som härrör från perioden efter leverans av varorna 

Dessutom täcker inte garantin föroreningar i vatten eller annat normalt slitage.  

Ifö Service

Om du behöver komma i kontakt med Ifö kundservice, rekommenderar vi att du först kontaktar din lokala installatör. Din lokala installatör har kunskap och expertis om de specifika produkterna. Det är också din lokala installatör du ska kontakta om du behöver service på din Ifö-produkt.  

Som konsument, konstakta oss här.

Som proffs, kontakta oss här.